koronavírus-járvány még annál is nagyobb hatást gyakorol a film- és játékiparra, mint a járvány kezdetén képzeltük. A világméretű pandémiát persze leginkább az előbbi sínyli meg, hiszen a forgatások és a mozibemutatók is személyes, tömeges emberi jelenlétet követelnek meg, márpedig a karanténok és a víruspara pont ezek ellenében dolgozik. A mozibezárások, a forgatások leállítása és a filmpremierek elhalasztása pedig egy jelentés szerint több mint 20 milliárd dolláros kárt okozhat Hollywoodnak.
A The Hollywood Reporterközölt egy cikket, amelyben ezt a horribilis összeget olvashatjuk. A THR cikkírója szerint ha minden maradna a jelenlegi helyzetben, akkor is hatalmasak lennének a veszteségek, azonban annak ellenére, hogy Kínában már a járvány enyhüléséről számoltak be, a nyugati világban még csak a közeljövőben fogja elérni a tetőpontot, így a hollywoodi helyzet is csak rosszabbodhat.
A The Hollywood Reporter cikkében olvashatjuk, hogy már most 7 milliárdos a veszteség, azaz a bevételkiesés, de áprilisban és májusban összejöhet még 10 milliárd, amellyel Hollywood vesztesége 17 milliárd dollárra fog rúgni. Ha pedig nem javul a helyzet, sőt rosszabbodik, akkor a 20 milliárd is meg lesz. Az Egyesült Államok mozilátogatása pedig olyan alacsony szintet érhet el, amelyet az utóbbi 20 évben nem tapasztalhattunk.
Az elemzés szerint azok a filmek jártak jobban, amelyek tervezett bemutatója viszonylag távolabb volt (Halálos Iramban 9.), és azok rosszabbul, amelyek hamarosan a mozikba kerültek volna (Mulan,Hang nélkül 2.). Viszont akár a Nincs idő meghalni esetében, az elemzők nagy általánosságban is úgy vélik, hogy a premierek elhalasztása még mindig jobb ötlet volt a több tíz milliós veszteségek ellenére. Mert ha ezeket mégis bemutatják az eredeti tervek szerint, akkor nem biztos, hogy lesz is elég nézőjük a jelenlegi veszélyhelyzetben. A Bond-film kapcsán erre az esetre több száz milliós bukást jósoltak volna, a Mulannál pedig még ennél is több lenne, mivel azt kifejezetten a kínai piacra fókuszálták.A The Hollywood Reporter jelentése szerint a forgatások leállítása sem okoz sokkal kevésbé nagy károkat. A Disney-nek például napi 300–350 ezer dollárjába kerül a Shang-Chi és A kis hableány munkálatainak felfüggesztése. És az sem biztos, hogy ezeket fedezni tudják valamilyen biztosítással, mivel a biztosítók nem minden esetben fizet, ha valamilyen fertőzésről van szó. Természetesen a filmipar mellett a televízió és a színház is rosszul jön ki ebből az egészből, például a Broadway 100 milliós veszteséget könyvelhet el az 1 hónapos szünet miatt.
Persze a nézői oldalról sok olyan komment érkezik, hogy „ugyan, ki lehet bírni egy-két hónapot mozi vagy színház nélkül!”. Azonban a THR cikke arra is rávilágít, hogy egyrészt a filmszakmában dolgozók (nem feltétlenül a vezetők!) nagyon megsínylik ezt az időszakot még akkor is, ha sokan fizetett szabadságot kapnak. Ráadásul a kapcsolódó üzletágak is milliárdoklat profitálnak a film- és tévéiparból, így a mozibezárásokat, halasztásokat és forgatás-leállításokat a kapcsolódó ágazatok is meg fogják érezni.